El factor clau del resultat exitós d'aquesta campanya de vot nul coordinat resideix en aconseguir el màxim resultat de vots nuls en una sola opció que sigui identificable.
NO és el mateix aconseguir el 35% de vots nuls, un 30% d'abstenció i un 5% de vots blancs, a aconseguir el 10% de vots nuls, un 55% d'abstenció i un 5% de vots blancs.
Encara que totes tres sumen 70%, el primer cas s'identifica clarament el salt del vot nul.
La segona hipòtesis solament un 10% es pot relacionar directament amb el resultat de vot nul organitzat.
L'augment de l'abstenció i del vot en blanc no té pare ni mare.
Tan bon punt la campanya a favor del vot nul organitzat amb la butlleta de l'1-O agafi més i més embranzida, assistireu a la multiplicació de perfils en les xarxes socials cridant al vot útil i totes les bajanades de la "festa de la democràcia" que coneixeu de sobra.
Seguidament, quan comprovin que l'opció del vot nul continua sumant adhesions, la següent onada de trolls estarà enfocada a dividir i fragmentar el vot de càstig, invitant a "quedar-se a casa", explicant que el vot en blanc és millor, que el vot nul afavoreix altres partits, que ningú sabrà del contingut dels vots nuls, etc. (si us interessa conèixer més sobre el tema punxeu aquí)
Tot plegat amb un únic objectiu: instal·lar la llavor del dubte
No em cansaré de repetir-ho:
Escolteu allò que us diu el cor i decidiu amb el cap quina opció penseu sigui la millor.
Després, feu-la efectiva.